Bu Blogda Ara

20 Nisan 2017 Perşembe

KARIŞIK YAPRAK SARMASI (malatya yöresine ait tarif)


Bu gün sizlerle tarifi tamamen Malatya yöresine ait olan ve ilk baharın gelişiyle yapılmaya başlanan bir yemek tarifi vermek istiyorum 
Neden ilk baharın gelişiyle yapılır dedim çünkü ilk baharda Kiraz, fındık, dut, ayva  yaprakları yeni açmaya başlayınca çok nazikken toplanır ve sarılır yapmak isteyenlere kolay gelsin diyorum...


Ben bu yaprakları baharda toplayıp sarıyorum ve buzdolabı poşetlerine yerleştirip dondurucuda saklıyorum bir yıl boyunca kullanıyorum..

MALZEMELER:

Yarım kg. yarma 

Şimdi bilmeyenler yarmada ne diyecekler yarma Malatyada yapılan bir çeşit çok iri 

öğütülmüş buğday, bunu bulamazsanız eğer iki su b. kısırlık bulguru demleyip 1 su b. unla yoğurupta

 yapabilirsiniz.
.
tuz, su

1 kg. yaprak

İki kase yoğurt

1 yumurta

1 çorba k. un 

1 kg. kaynar su

SOKORACI İÇİN:

2 Tane kuru soğan

2 çorba k. tereyağı

yarım çay bardağı sıvı yağ

1 yemek k. tatlı biber salçası isteğe göre acıda olabilir

1 yemek k. domates salçası


HAZIRLANIŞI:

Öncelikle çok kaynar değil sıcak su ile yarmamıza 1 tatlı k. tuz ekleyip kısır demler gibi demleyelim
yapraklarımızı iyice temiz yıkayıp süzelim hatta bir gün önceden yıkarsanız daha kolay sarılır
demlenen hamurumuzu yoğurup yapraklarla incecik sarıp tencereye dizelim


Üzerine tuz serpip porselen bir tabak kapatıp ağılık yapsın köfteler pişerken dağılmasın diye üzerini geçecek kadar kaynar su ekleyip ağır ateşte yarım saat pişirelim..


Onlar pişerken sizde ayranını hazırlayın yoğurdu unu yumurtayı iyice çırpın ve çok yavaş bir şekilde kaynar su ekleyin eklerken çok hızlı karıştırın ki yoğurdunuz kopup çökelek olmasın fokurdayıncaya kadar karıştırmaya devam edelim 
kaynayınca pişen köftelerimizi süzüp ilave edelim beş dk.birlikte kaynasın indirip soğumaya alalım.



Sokoracımızı hazırlamak içinde soğanları yemeklik doğrayalım yağları ilave edip pembeleşinceye kadar kavuralım salçaları ilave edip bir iki karıştırın sokoracımız hazır




Pişen köftelerimizi servis tabağına alıp  üzerine sokoraçtan gezdirip servis ediyoruz ...

AFİYET OLSUN







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder